sukarnya hidop sendiri...

sukarnya hidop sendiri kat tmpat org tanpe mak ayah d sisi..
itulah yang aku dan abg alami skrng..susah senang kami kat sni kami 2 org je yg tao sbb xnk susahkan hati mak ngan abah..


td pukul 11 lebih abg dtg kolej aku..kami sembang2 da lame kami x jumpe 2 bradik..memandangkan abg sibuk keje dan aku sibuk ke kuliah mmg xde mse kami nk jmpe..
da lme sembang aku tnye abg "da mkn blom?"dan abg ckp "blom".Aku cakap kat abg nak mkn pegila mkn kat restoran Azura,kat situ mknn x mhl pastu byk pulak.Abg pon decide nak pegi,die ajak aku skali so inilah peluang aku nak kluar ngan abg memandangkan kami jarang jumpe.
Sampai Azura abg order mkn and aku just minum jer...byk bnd kami cerita tapi sume ttg bnd yang same "DUIT".Aku tau gaji abg x byk,dengan gaji byk tu mcm2 nak byr sewa rumah,duit pinjaman,duit mkn,duit minyak and bnd2 lain lagi..sedey ble aku dengar abg x cukup duit smpai ikat2 perut..sbb aku penah mengalami bnd yang same..hanya org yang kuat je akn bertahan..
Abg mintak maaf kat aku sbb die terpakse mntk duit kat aku bulan nie sbb die btl2 perlukan duit.Die malu sebab sepatutnya die yang bg duit kat aku tp sebaliknye plak yang jd..betapa payahnye hidop sendri kat negeri org,mmg kami ber2 mmg xnk mak tao yang kami ssh kat sni..bialah kami blaja hidop ssh mcm mane mak ngan abah dulu ssh.Abg risau kalau die pinjam duit aku die takut nnt aku nk mkn ape and takut x cukup duit memandangkan minggu depan akn ke simulasi di terengganau.Aku yakinkan abg InsyaAllah duit aku akn cukup smpai abg dapat gaji 2 haribulan nnt.Pas mkn abg anta blk,smpai kolej abg pesan pnjang kat aku,die ckp jaga diri elok2,blaja rajin2 and bw moto len kali elok2 sbb nnt kalau xciden mcm mane...jgn buat mak ngan abah susah hati...insyaAllah aku akn igt sume pesan tuh..td pon smpat lg text aku bile da smpai umah.."angah ingat ape yang abg pesan tu tao!"

Walau macam mane susah aku pon..aku nak jugak tlg adk bradik aku sbb mereka lah darah daging aku,kalau aku x tlg sape lg kn?ingatla..kwn mcm mane best pon cube tgk mase ssh kite die ada x utk tlg kiter..kwn nk bersuka2 mmg ramai tp kwn yang akn ssh dan menangis bersama kite berapa ramai yg ada..fikir-fikirkanlah!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...