penat tahan..berbuka ngan air mata

da lame aku tahan,,n aku da penat menahan..rini keluar jugak air mata rindu aku.syesly dr tgh hari pas balik kelas tido ngan air mata n ptg nie sblm berbuka pon same...tuhan je tau betapa aku rindu suasana rumah wktu berbuka..gathering ngan family. kalau kat rumah..5.30 ptg cmtu mak ngan aku da sibuk2 kat dapur masak tok berbuka..kalau plan nk g bazaar msk lewat sket,n kalau plan nk berbuka kat lua lg best sbb x yah sibuk2 nk masak.wktu ptg mmg kecoh habis..ngan adik melepet mcm lepat kat dpn tv sbb letih pose n time tu la aku menyakat die..mmg haru biru rumah ktorang bergaduh adik bradik (gado manja). 

klu g bazaar abah ngan mak mst tanye anak2 die nk mkn pe...n everybody mst dpt ape yg dorang nk mkn..klu xde abah ngan mak berusaha gak nk cr takut anak2 die teringin sgt nk mkn.mak gak mst tiap2 hr buat kuih..lain2 kuih setiap hari ikut permintaan anak2 die gak.kalau abah keje ptg,mmg keje aku ngan adik tiap2 ptg anta bekal kat abah kat pintu besar penjara.aku x penah lupe sume kenangan mase bulan pose ngan family..paling best skali

skarang kami sume da besar,abang da hidup sndri..aku kat ukm.kat rumah tnggl mak abah n adik2 jer..kalau aku tepon mak mst aku ckp "rindu la nk pose ngan mak,abah n adik2" n mak mst ckp "mak ngan abah pon rindu jugak..sunyi ble anak2 mak da dok jauh".kalau bole aku rse cm nk penang skrng tp aku tau x berbaloi balik sbb rm90 pegi balik.so aku tahan je niat aku tuh..everytime membe2 ckp nk balik rumah,balik bilik aku mst nangis sbb aku tau aku x bole balik.nk balik pon nk dekat2 raya nnt.."wahai hati saba lah,jgn di ikutkan sgt".

abg ader gak anta msj ckp "slmt berpuasa","slmat berbuka"...aku rindu gak kat abg..rini abang de anta msj tanye "nk beli x blackberry" n then aku ckp "xde dwet la"."abg ckp simpan la dwet,ader rezeki bisnes abg bagus abg akan beli apa adik2 abg nk,pastu doa2 kn abg dpt keje kerajaan".aku ckp la aku "setiap hr x penah lupe nk berdoa yg terbaik tok family aku n aku ckp kalau ader rezeki insyaallah dpt keje tuh tp kene la berusaha sket".n abg ckp "ok tq angah!"

dats y aku ckp kat post sblm nie how lucky i am coz i have them in my life,'My Family'.i love them so much..xde sape bole ganti dorang dlm hidup aku.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...