Hari itu pasti tiba..


dalam 2 3 hari kebelakangan nie kite tau pasal gempa bumi n tsunami yang melanda negara Jepun n beberapa negara lain jugak
bile tgk mcm tu aku mmg rse gerun n takut sgt2
harap sgt  perkara cmtu x melanda negara kita.aminn
bile tgk vidoe2 pasal tsunami nie aku terpikir mcm mane klu terjadi bnd nie kat aku?
mati dalam bencana alam nie?

aku terpikir kalau aku mati...
mcm mane klu aku x sempat bertaubat n langsung x bersedia utk menghadap-Nya
sdh pasti azab menanti
dan aku mmg xda ruang n kesempatan utk bertaubat
subahanAllah..ampunilah dosa2 hambaMu nie Ya Tuhan..

"saya mengharapkan kematian yg indah....Amin. Kematian yang diiringi doa yang tidak putus-putus daripada ahli keluarga, saudara mara, sahabat handai, kawan-kawan, dan juga orang islam yang lain. saya tak nk kubur saya gelap. Sedih bukan, hidup tanpa lampu. Saya harap kematian saya sentiasa diingati dengan hadiah Al-Fatihah. Saya harap, saya akan bahagia hidup di alam itu. Dan saya harap, saya akan jumpa semua orang yang saya sayang didalam taman syurga"

aku terbaca ayat nie dlm 1 blog
aku takut sgt  kalo kubur aku gelap
mcm mane??
aku nk kubur aku diterangi lampu2 yang terang

aku berharap dosa2 aku di ampunkan tuhan
kpd keluarga,kawan2 sedara mara n umat islam yg lain
maafkan aku klu aku bersalah n menyakiti hati kamu semua
T_T




26 comments:

Izlan HoiHoi said...

harap anak2 kite nanti sentiasa sedekahkn al fatihah tuk kteyek.. eyh dah ad anak ke kite??..haha
nice entrii :)

adwafarahin said...

inysaAllah
hehe ade la anak nnt!

tq izlan :)

wany said...

pasti tiba.. huhu takut.

adwafarahin said...

yup,sgt takut

delarocha said...

masih belum terlambat...

adwafarahin said...

insyaAllah akan berusaha perbaiki dri

SoLy SoLicious said...

Ujian Tuhan bagi supaya manusia tidak alpa dan leka..
semoga membawa seribu keinsafan ..

adwafarahin said...

btl tu soly

Ard said...

td mase kt kl sentral aku da tepk da if kl sentral tu runtuh... :(

Qamarul said...

tula kena sentiase beringat

adwafarahin said...

ard : anything can happen




qamarul: yup kene sentiasa beringat kan

GiveAsh said...

pasti akan tiba..pada bila2 masa yang dikehendaki-Nya..

adwafarahin said...

yes itu pasti!

mykhalis said...

semoga semasa kita dijemput.. kita dah bersedia dengan amal yang soleh..

adwafarahin said...

insyaAllah berharap begitu juge :)

senyumSOYA said...

beringt & beramal~ -^^-

SYAFIQAH / S said...

takut sngt bila sebut pasal hari yg akan tiba tue..amal pun tak seberapa :(

adwafarahin said...

senyumSOYA : yup insyaAllah


SYFIQAH/S : aah sgt takut :(

adan said...

aku pun mengharapkan kubur ku kelak bercahaya... mati itu pasti..

adwafarahin said...

same la
yup! mati itu pasti

PeNgEmiS dUniA said...

tkutnye mati dalam kekufuran :(

adwafarahin said...

fad, mmg sgt takut

Raji berkata said...

huhu thx2 for reminding
entry ni memang menginsafkan T.T

adwafarahin said...

thx jugak raji
kte sm2 manusia saling igt-igtkan

YOUsoF said...

Entry ni memang menyentuh hati insan yang bernama hamba...








Same² kita selalu memaafkan orang lain..

adwafarahin said...

yup same2 la memaafkan k

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...