Pemanjat handal yg awesome, itulah atuk aku! ^^


3 hr kat kampung mmg sgt menjadi gadis kampung la aku..seronok nye tuhan je taw habaq hang!,mkn mknn kg,pakai kain batik *sumpah aku pon x caye aku bole pakai kain batik dgn baik bhahahaha :P
smlm sblm balik request kat atuk sedara aku nk mkn manggis

"tok udeeeee,angah nk mkn manggis laa" *sambil buat muka comel2 gituw! aww! aww!
"haa nnt tok ude kaitkan..nnt angah bole bw blk kl sket"
"weee~ syg tok ude!" <---- ayat bodek! haha

bermula la meredah belantara utk mengait manggis..ok aku tipu! sbb pokok manggis depan rumah jer -___-"



tok ude aku nie kecik jer orgnye..die panjat ghupe lipas kudung taw!

tgk! sempoi je dok kt hujung2 dahan tu,klu aku, tobat xmo panjat dah -_-"

kanak2 bawah umur perlu pengawsan ibu bapa,jgn cuba aksi ini di rumah okeh! haha
tok ude aku panjat tanpa gune tangga ke ape ke ok!..aku pusing2 je tgk tok ude aku dah ade atas pokok da -___-"
yg aku mcm org gila kt bwh nie dok jerit " tok ude belah sane tu angah nmpk byk ungu2!" ~_~
sakit tengkuk aku mendongak tp seronok x tentu hala bila buah manggis gedebuk gedebuk jatuh ke tanah :D

tok ude ckp mane buah2 manggis yg jatuh ke tanah x bole jual sbb x tahan lama,so yg mana jatuh tu sume da msuk ke mulut aku bertubi2 kehkehkeh
yang dipetik elok2 sume di bawa mendarat dengan sempurna menggunakan karung guni hand made punya tu woi!

cume 1 yg x bestnye,aku x bw blk bangi ponnnn! sbbnye kete da penuh ngan buah2 lain.antaranya rambutan n langsat -____-"

sekian...

33 comments:

Nur Aisyah Kosnin said...

nak tgk gambar adwa pakai kain batik! :D

Jue said...

Tringat arwah atuk. Tp blk kpg mmg best kan

aiEz said...

teringat memori panjat pokok manggis dulu,jatuh masuk parit,huhu

Azham Vosovic said...

adwa...nak manggis...buah pebret sy tu huhuhuhu

Pamie said...

ui..best2..ak gi rumah jiran kawan baik aku je mintak rambutan..haha..boleh petik semudah a b c..

Woofer Storm said...

kita leh jadi kawan rapat ni,ajak sy p kampung..cpt!! hehee ada masa lepak kat bangi..heheee

Nurnajwa KZ said...

0.o tu hebat sgt dh tu, tinggi ke tak klau jatuh skit kan :D

Hebat la :) Haha sis ni pon, tgalkn la langsat tu. Bwk balik manggis.

ABU said...

masuk mulut bertubi tubi.. wah cam mana tu hahahahahaha.. lama tak makan manggis ni.. sedap aku suka..

hebak gila tok ude kau.. tinggi tuuuuu...

Ezad Skytech said...

seram kot panjat pokok tinggi2 ni...gayat wooo...hee~

Lea Isnawi said...

pos rambutan kat sini sikit!

Aqiim said...

wahhh hebat2.. kalau aku, jgn harap lah nak pijak hjung2 dahan mcam tu.. gayat! -__-'


buah durian ada tak?
hehehe

CAHAYA BISIKAN said...

bez nyew buah..bez la name owner blog nie..kwn sy pon name adwa..

KhaiRin said...

perrghhhhh susah nk tgk cm ni kt KL heheheh

faiz said...

lama tak makan manggis..

Teenager Housemaid said...

waa..saya tak reti pakai kain batik..
teror tok ude awak panjat pokok..:)

dayu_myself said...

sedapnye buah manggs...
nak jgak!!!
tringt aku pnjt mse dulu2..
best wo pnjt pokok mnggis
bleh mkan buah skli...
wakakakaka

khairul akmal bin azman said...

beraninye!

tua2 tp mak ai..
cam org muda panjat ur atok!

safwanmahzin said...

adwa betapa sedapnya buah manggis memang masok bertubi2 laa..=)

Kazen said...

siyes xpenah nek pokok camnie...seram kot :)

Coretan Rasa Kazen | Wordless Wednesday 22 | My Birthday Gift

Faaein Talip Roy said...

aku dok kampung pun tak pernah pakai kain batik.. tak reti ko.. hahaha..

rasa nak terburai kalau pakai kain.. huhuhu..


takperlah.. dah penuh dalam perut ko.. oklah tu..


p.s: Jangan tamak!.. Hahahaha.. XD

Asrul "iLham" Sany said...

fulamak, gila babas ohsem :D

c'axoera said...

hahahah chaiyokkk lah atuk!


http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/cabang-yang-tak-mungkin-tersimpul.html

Papa Mifz said...

wah respek la samo atuk adwa...

aQimie Ceplos said...

org tua-tua mmg pandai panjat kan adwa..
btw.
kalau adwa yg panjat sumpah!
mesti awesome :)

amna said...

alhamdulillah..
kudrat masih kuat, bertenaga :)
bestnya!! ehem, pakai kain batik tu lg best :)

Bella Bell said...

tiba- tiba aku teringat kisah aku masa kecil yang suka panjat pokok manggis. sangat senang panjat pokok manggis. sebab bagi aku dahan dia macam tangga pusing- pusing tu. hehe.


ko jangan buat aku jeles boleh? rambutan la, langsat la. grrr.. mai hantar kat aku sikit. hehe.

SYAFIQAHSALEH said...

Saya pun pandai panjat pokok manggis :)

smilenajah93 said...

perghh !!! terbaiklaaaahhh ~~~

EpoLįƒ¦Kekunangpelangi said...

Orang dulu dah biasa memanjat, itu ja permainan yang ada. Bukan macam kita, angry bird pun dah gayat. eh? ;p

APAN said...

tinggi gak gaya pokok tuh...dah lama x memanjat.masa kecik dulu selalu gak main nyorok2 atas pokok.dah besar ni rasa keberatan je nak naik pokok...haha...

Abg Stalker said...

manggis..sdpnya!eish..bahaya atok ni.klu jth ke x ke patah liuk. +_+

semutsengal said...

aku ingat spiderman tadi, oldman rupanya,



hahahahahaha

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Cantik blog ini.. penuh informasi..
terima kasih bagi info2 menarik ni.. :-)


Visit Pokok Manggis

Depan Rumah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...