sampai hati ko wat aku canie kan...

aunty,uncle,mak,ayah kk bertolak ke KLIA pukul 11 n ktorang di amanatkan aunty tok kunci rumah n kemas mknn yg x abes...so ktorang lepak2 lu kemas rumah,buang smpah n bungkus mknn yg dtngglkan.abes setel sume aku n kk gerak dlm kul 1 cmtu lah..ak cm bese diamanatkan kk utk bw moto..aku bw cool lah..skali slh jalan daaa..kona balik cr U turn xde so amik jln lain la..jln lagi,skali nmpk polis weyhhh! aku goyang ah sbb aku yg bw moto..keje giler nie!! aku da la xde lesen..ketar habes la..tp kk kate"cool2 adwa,awk jln konfiden jer" aku pon wat2 cool la sebaik lepas..fuuhhhh! lega.

smpai bangi sumpah aku rse hilang pinggang..tuhan je tau sakit gler rse..ngan galas beg bagai.sblm g bkt jalil smlm murni pesan belikan kek beday farhana.beday da lepas tp bru nk smbut.so pusing bangi cr kedai kek.klua masuk kedai merata xde lak..alih2 beli kek kat PKNS bangi..jadila dr xde langsung..sedap woo~~

otw balik aku ckp kat kk minyak mknn tumpah kat motor..so mmg geli la nk bw.aku pon benti.kk da panas la tgk moto da kotor minyak mknn tumpah..kk pon tinggl mknn tu kat tepi jalan.."maaf la mknn,klu ktorang bw balik pon destinasi ko kat tong sampah gak sbb mknn da x sedap or maybe da basi pon".
dlm proses nk lap2 minyak tumpah nie..ader hamba2 allah yg baik sudi berhenti sbb igt moto ktorang ader masalah.."terima kasih ek abg myvi n abg2 moto yg benti" ktorang terharu sbb ader gak org nk tlg.=)

blk ukm celebrate beday fana but sori gler fana sbb tulisan kat kek jd cm x serupe tulisan..kek blueberry cair..tulisan tumpah lak..sori sgt2.aku ngan kk x larat nk gelak tgk kek jd cmtu rupenye..slah ktorang gak g beli awal2 then g merayap lu,g mkn mcd sume bru blk..hahha sori sgt eh!


sepatutnye tulisan ats kek tu berbunyi "SELAMAT BERBAHAGIA BERSAMA SAIED"
tp akibat nek moto,n goyang2 jd ginila..maap ek cik fana sbb ats kek xde name ko hahha


balik bilik aku terkejut tgk tingkap terbuka luas gler.rumet aku xde..keadaan terkawal je aku tgk,xde pape yg berlaku.tp aku kuciwa gler sbb tgk ader benda hilang ats meja aku..n benda yg hilang tu ialah JEM KAYA aku,yg tinggal hanye PENUTUP sahaje! cisss mmg berdebah punye beruk!!!!! sengal! sengal! ko curik jem aku LAGI SKALI!!!! grrrrrr!! aku sgt marah nie!!. jem tu penuh lagi,aku bru mkn sket buat bekpes g kelas taw. ko mmg smpai hati wat aku canie la beruk..bukan tu je,ko kotorkan lak cadar katil aku....arggghhhhh!! mmg aku hangin la kan,cadar aku bru 3 hari lepas aku tuka kot..ko kotorkan plak!! ciss!! mmg hantu punye beruk!! aku x ley terima ko curik jem aku lg skali huh! roti ngan jem dok sebelah sebelah,sebaik ko x curi skali roti sebuku tuh,klu x mmg ko buat kenduri kesyukuran la kan n aku kenduri merana-an lah! ish aku tgk beruk2 ukm nie kecik besa kecik besar je..geram gler kot..ah! mls pk...ko mmg jahat beruk!

p/s : aku x tau la nape beruk berkenan beno ngan jem kaya aku weyh! 2 kali da,nie kejadian pertama (sile kelik untuk lihataku da tutup tingkap elok da sblm kua smlm..ko mmg hebat beruk menyeludup masuk blk aku!

22 comments:

~~su manje~~~ said...

emmmm........cam tu pulak...
sabar je la.........

adwafarahin said...

cik beruk mmg cmtu so saba jela

zam.enol.arep said...

kaya tu dari kelapa kot. no wonder. haha

relax. esok beli majerin daisy plak. konfem x hilang. ;]

adwafarahin said...

hahahhaah aah la kan betul kot sbb tu curi kaya tuh

geram betul lah main2 curik lak jem kaya hohhoo tensi2!

ard said...

len kali tulis "this is for display only" nanti baru la beruk tu x amek. :p

nabila izyani said...

len kali kau beli jem strawberry lak.. bg dye rse perisa len...
hahhaha
aq suke ayat ni
aku tgk beruk2 ukm nie kecik besa kecik besar je
hahahha

izzah said...

beruk kejam!!!
haha...

adwafarahin said...

ard : tu pon klu die phm bhase inggeris la kan..klu x haram mmg amik lagi la pasnie..

bella : nk beli jem strawberi kang die angkut gak..
hahha ko ske kan ayt aku tuh
beruk ukm mmg ak tgk kecik besar kecik besar je skrng nie.. hahhaa

intan : mmg kejam pon beruk2 nie..hahah sengalness!

HaNTwO said...

beruk betul ke beruk tipu??hehehehe

aimantashkiL said...

sy repot! sy repot polis!..anda x da lesen... =p

adwafarahin said...

HanTwO : nie beruk betul2 punye xde tipu2..ukm besela byk beruk..hahaha


aimantashkiL : hahaha kejam ini beruk woo..polis pon takut tgk beruk2 ukm mengganas..hahah

rubi @ cawan2 said...

bruk khayalan je kan? hehe :)

adwafarahin said...

ish nie bukan khayalan..betul2 punye
geram gler ngan beruk2 kat kolej nie..suke curi mknn

Cik Su said...

malang sungguh naseb kamu yek..sabar k

adwafarahin said...

huhu sedeyla..ermm tp nk wat cane kene saba jela..=)

one2paii said...

ingatkan apela td..terkejut gua

adwafarahin said...

hahahah beruk2 kolej gua mmg suke wat surprise..hahaha

Che Armster said...

hahahaha lawak siot tgk kek tu

adwafarahin said...

haha agak la...=)

nuriz said...

ingatkan kek tu saja dihias macam tu ..ala ala messy gitu...heeeee

orait gak tu berseni

adwafarahin said...

hahahha mane de la..kek tu jd cmtu sbb nek moto la..da goyang2 agaknye..abes sume tulisan tumpah..
tp sumpah kek tu sedap gler kot =)

adwafarahin said...

hahahha mane de la..kek tu jd cmtu sbb nek moto la..da goyang2 agaknye..abes sume tulisan tumpah..
tp sumpah kek tu sedap gler kot =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...