antara sayang dan kawan


orang ckp kalau syg berpada2 ye dak?nnt dri sendri sedey..mcm tu la aku slalu igtkan dri aku supaya nk syg sape2 pon kene berpada,jgn lebey2..
perkenalan aku ngan die x sangka pon sbb ia terjadi dlm blog je.dlu hampir slalu jugak die komen blog aku nie. aku treat blogger2 yg komen aku as kwn2 blogger yg support sesama blogger. bile support antara 1 sama lain bru best kot nk berblogging :)



x sangka plak dr komen kat blog trus die add kat FB, ktorang chatting..cter pasal bnd2 ktorang minat,band2 yg ktorang minat sume n ade la mcm2 lagi.bg aku die ok,budak baik,hormat aku as pompuan, gentlemen la.entry2 blog die pon byk jugak berunsur kebaikan yg ptt dicontohi.ktorang kwn2 n smpai 1 mase aku pon nk abes short sem 3 bulan lepas n tibe mase aku berangkat pulang utk blk ke family aku.

mase mula2 aku blk penang mmg agak sunyi jugak la sbb hampir everyday ktorang chatting sblm aku blk penang.so bile blk penang hanya texting je la,almaklumla rumah aku xde tenet.memandangkan aku celcom n die maxis, mmg sgt jarang la nk msj sbb mahal kot..skali skala ade jugak tanye khabar berbalas msj 2 3 kali.
smpai je bulan pose mmg ktorang x msj langsung smpai la sehari sblm raye,tu pon msj ucapan raya.
klu dlm blog, die still lg komen tp x slalu mcm dlu2 yg die slalu komen.n start tu aku realized yg die da jmpe kwn lain sbb die pon x msj aku da dlm mse aku cuti tu.so aku pon buat bodo jela sbb xnk pk bukan2.



bnd nie jadi mungkin jugak slh aku sbb xde inisiatif langsung nk berhubung ngan die mse cuti tu,aku just harap die akn msj aku dlu je. time aku da smpai Bangi dlm 2 minggu lepas adela skali dua chatting tanye khabar then senyap.kekok. x mcm dlu2 sblm aku cuti short sem - rancak sembang. dalam mase 2 minggu nie ade 1 hr aku text die tanye khabar then mmg xde reply langsung dr die n now aku nekad smpai situ jela usaha aku nk kwn blk mcm dlu.



bnd yg aku citer nie bkn ape sgt pon, cume aku terkilan la ktorang x rapat mcm dlu disbbkn aku cuti sem je, x slalu chatting n texting.bg aku die kwn blog yg cool n best! kire mcm aku bole msuk la. tp mcm aku ckp ktorang putus kwn mcm tu je,sayang oo putus dgn sahabat yg best! .skrng nie, jalani hidup mcm bese je..mcm dlu2 sblm aku kenal die.Life aku yg mmg mcm bese, ade kwn2 n family sekeliling aku.syukur sgt da tuh..besar rahmat tuhan beri kan :) plus,aku bersyukur jgk sbb tuhan pernah temukan aku ngan die utk jd kwn :)



cume aku harap dgn sape pon die kwn.kwn elok2 la..kite kwn cara elok klu xnk kwn pon kene ckp elok2..masing2 da besa da bole terima. mcm aku,aku bole terima klu org tu ckp die da xnk kwn ngan aku da sbb bg aku kalau dipaksa tp hati x ikhlas x syok jugak berkawan kan..tuhan pon da tentukan bahagian masing2.klu mmg ini bhagian aku tuhan tentukan, kene la terima dgn terbuka.demi Allah mmg dlm hati aku xde simpan dendam ape pon sbb aku tau tuhan dah temukan die ngan kwn yg lebey baik dr aku :)


aku cume perlu beringat,pasnie klu jmpe kwn2 blog cmtu lg just treat as usual je.aku nie jenis cpt mesra..i mean, cpt ramah ngan org yg 1 kepala ngan aku so kene la behave sket "jgn dok galak sgt" bak kate makcik aku hee :P 


aku share kt blog nie bkn nk malukan org atau sape2.. just amik iktibar dr pengalaman aku je. okay bloggers!
adios! eh salah assamualaikum :D




p/s : sori ye ini entry tarak bole komen aney! :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...