#Perkongsian Jumaat - Solat Jumaat



"Walaupun orang yang tidak diwajibkan sembahyang fardhu Jumaat harus berjual beli pada waktu-waktu yang dilarang, namun jika dia berjual beli bersama orang yang diwajibkan sembahyang fardhu Jumaat, maka kedua-dua mereka berdosa. Ini kerana dia telah bersubahat pada melakukan yang haram."


"renung-renungkan dan selamat beramal!"




minggu lepas hr jumaat, membe aku Nina tibe2 ajak lunch kat tempat lain.Slalu ktorang mkn kt kedai sorang abang nie n pekerja2 die sume laki..makan sedap n harga not bad..bila aku tanya kenapa?, die bg aku hadis nie.pahamlah sudah aku nape die xnk mkn kt situ 

cter ape abang kedai n pekerja2 die buat mse jumaat nie bialah aku n kwn aku je tau.tp yg pasti lepas nie setiap jumaat ktorang xkn mkn kat situ dah




p/s : tolongla jaga maruah sket,klu ye pon x solat jumaat, jgn dok tayang muka merata wahai kaum Adam semua..malu!


28 comments:

Anif Abdullah| AA said...

info yang bagus..tp ade je merata2 yg masih ingkar kan? adehh

aReLaN said...

jgnkan kata solat jumaat,solat 5 waktu len pn payah nk nmpk kt surau tu.sabo jela.

Abg Stalker said...

betul3..da la x solat,mke tebal plk duk tayang sana cni.jgn bt laki! ;@

Faaein Talip Roy said...

renungan..

teringat balik masa kerja dulu..

sedih bila tengok mereka2 tak pergi solat Jumaat.. [-__-]

si robot comel said...

kita suka kira kaum adam yang berlegar di mall,hehe

YOUsoF said...

Aduhh. Memalukan sungguh! Budak kecik pun tahu rasa rugi kalau tertinggal solat jumaat.. Orang dewasa boleh macam ni pulak..



Kadang2 kita sendiri jadi segan dengan orang jenis macam ni kan..

aiEz said...

yup,sekarang ni aie perhati ada jer kedai makan n org lain yang lelakinya bila masuk waktu solat jumaat boleh lagi buat muka selamba macam tak ada apa2...

smilenajah93 said...

btul tu ~ agak2 lah pun ~

Fara E's said...

mmg kena dgn aku kalu nmpk laki tak g smyg jmaat , haha

KhaiRin said...

mesti kes x g semayang jumaat la tu

Rtp Farra Arisha said...

jaga peradaban semestinya :')

aleen aiden said...

ok aku pon baru tau nampaknye.mekaseh share.heheh

Asrul "iLham" Sany said...

yg penting kaum hawa pun kena jaga solat 5 waktu tau.

kecuali waktu cuti lah.

;D

faiz said...

tak berkatla kedai tu..

fathiahRAIHANA said...

nice sharing :)
tp skrg ni ramai aje yg buat tak kisah
pdhal msing2 pun sedar tgjwab tu .

nabila izyani said...

ce tgok kat kafe kita..

Papa Mifz said...

tak jumaat tapi tayang2 muko...hmm...

Fyqa said...

haishh.. xmalu betui..

Saiazuan said...

jgn trlalu utamakan duniawi

budak penjara said...

agak2 la klu laki x g solat jumaaat..wt malu je

syafiqakarim said...

aku byk jumpa.
bsepah. sobs.

syakey said...

kan bagus kalau orang yang pergi solat jumaat, pegi setiap kali solat fardhu, konfem kafir takut islam kalau mcm tu.


;)

alif haris said...

dorang period kot .. hahaha

Daddylicious said...

kena mandi bunga 7 jenis tu...hehe

Aimi Rosli said...

nice entry !

sekarang lagi selamba. tak g solat jumaat boleh pula senang-lenang online chatting sana-sini.

hafrawiey ozakawa said...

a ah..skrg nh..org x amik kisah ari ape pon even ari jumaat ari yg pling mulia.keejam kan??



p/s:done follow here.follow back

fadh leyanie said...

malu la kalau lelaki tak pergi solat jumaat..-_-

ABU said...

tak gi solat jumaat la tu.. sebok beniaga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...