ini minat aku

entry nie sbnrnye dlu2 lagi punye..aku retype blk jer, n share ngan membe2 blog yg lain yg same minat ngan aku.

Lomografi 

yup lomografi still baru lagi kat Malaysia x ramai yg pakai lg,yelah skrng zaman DSLR mande de pakai cam biase lagi dah..tp seyesly aku minat giler ngan lomo aku jatuh chenta since 2009..mse tu lomo baru sgt2 kat mesia n x ramai yg pakai cam lomo lg.

camera lomo nie mmg nmpk cam mainan tp jgn pandang sebelah mate sbb hasil gamba sgt superb okeh..haha jgn main2. dlm fotografi ader rule yg kene ikut but for lomografi Dont Think,Just Shoot. korang xkan kecewa ngan hasil gamba nye.Hasil gamba fotografi kite bole expect ape akan terhasil, tp bagi lomografi hasilnya tidak dpt di jangka.mmg bagi kepuasan yg tinggi pade sape yg pakai lomo nie

fotografi byk pakai software supaya nk bg nmpk effect yg cantik,lomo kite bole buat experiment sendri mcm mane gmba yg kite nak..

fotografi bole diklasifikasi kan sbgai tidak asli berbanding hasil lomografi

seperti yg korang tau skrng era DSLR tp aku bangga sgt bile pakai camera yang agak pelik dan unik nie :)
benda nie jadi seronok bile kita x dpt nk expect gamba ape yg terhasil.mmg kite yang snap tp kita x dpt ramalkan bagaimane gmba yg dihasilkan bile da siap cuci nnt. klu korang nk tau lomo pakai filem bkn pakai memory card yg bole disimpan dlm pc/lappy bile penuh.

aku beli lomo nie sbb minat sgt2,even org nmpk cm bese2 je tp bg aku ader sentimental value,aku puas dpt abeskan 1 roll filem aku nie,n aku puas menembak dengan cara aku sendri,pas nie nk cr tmpat2 shoot yg lain plak

nie adela beberapa hasil shot yg aku amik pakai cam membe aku,die tlg cuci n pas kat aku.

Melaka

Kuala Lumpur

Penang

(aku edit sume gamba nie utk tambah watermark nama aku..takut kene cilok)


bwh ini cam aku.1 roll filem da abes pakai tp x g cuci lagi..mahal gile nk cuci n aku tau 1 tmpat je yg nk cuci lomo,tu pon kat BB -___-
nnt bile mse free bru la nk g cuci gamba dlm filem nie :)

MeeMoo kesayangan aku
water proof lomo up to 3m below
tp aku x penah bw die g mandi lg
*nnt kite g ye MeeMoo


setakat nie nk dekat 7 org tanye nk nego aku punye MeeMoo. kat FB n membe2 blog pon ader yg nak
but sori aku x rse nk jual lg
syg aku pada die makin menebal setiap hari *aicceh x bole blah
yg nak pinjam pon ader, tp aku syg nk bg sbb org lain jaga x same mcm aku jg die   
*itu sgt poyo ye


klu de rezeki lebey aku nk angkat 2 nie



Lomo Lubitel

Holga aku nk kaler kuning atau putih







p/s : aku syg ko MeeMoo klu ader cam lomo yang bru aku beli pon aku ttp syg ko..:)


30 comments:

Unknown said...

wahhhhh...cantik giler....
*cik patu xpnah dgar sal lomo...oh my....=.="

adwafarahin said...

cik batu : hehehe makaseh :)
hehe x pe bkn kamu sorang yg blom dgr lg..rmai jgk yg x penah dgr

Far8 budak baik said...

sumpahhh jelesss..haha
unik kamera tuu..lawa..
tapi aku ade 3100 je nikon..hehe

mykhalis said...

khalis sangat kurang tangkap gambar..hehe.. lagipun asyik terperap kat kedai jee..hehe..tapi cantik arr gambar guna teknik lomo nie ek

Abu Bagi said...

mana nak dapat..mahal tak, cam best je..

Unknown said...

kasi aku jelah meemoo ko tu.. hehe^_^

Kelab Kembar Malaysia said...

klasik! menarik!! baper riban sebijik nih?

adwafarahin said...

Far8 : haha jangan jeles! of kos la lawa :)

ok la tuh ader 3100 nikon hebat jugak

adwafarahin said...

Khalis : hehe businessman mmg la jrng amik gamba busy kan...yup sgt cantek :)

adwafarahin said...

abu : ssh sket nk cr tp bole je beli on9 sbb adwa beli on9 jer :)

adwafarahin said...

shezwan : ewah2 sesedap kunyit ko ye nk MeeMoo aku nie

xbole2!

haha

adwafarahin said...

Huszaini : hehe mmg klasik n menarik pon :)

xde la smpai riban..murah jer

Unknown said...

laaa..baru apik tahu..camni rupanyer camera lomo..hehehe

adwafarahin said...

yeee nie la lomo apik :)

no_answer said...

wahh !
sayng betul dye ea ..

adwafarahin said...

ye syg sgt2!

hehe :)

adan said...

wah.. water proof er.. itu sudah bagus... jom diving nak?

adwafarahin said...

adan : yep cukup bagus..jom2 :)

beloghakimy said...

adwa: kimy tau ada tempat nak cuci filem ni murah. kedai dia betul2 depan MYDIN dekat dengan puduraya tu.

adwafarahin said...

kimi : yeke...thanx sgt2 taw..adwa tau kat BB tu jer

nnt la adwa g tgk thanx again :)

Ayie said...

aku cuma ada kemera henpon.. ^.^

adwafarahin said...

pon boley ayie :)

adol ihsan said...

Salam..

old skul maa..

NICE~~

:)

adwafarahin said...

salam..
hehehe yup

tq :)

Enchik Nine said...

hype adwa,
sy pn ske gak lumograph photography nie... tp cm biasa la, kamera biasa tapi photo scape yang tolong :D

adwafarahin said...

hype..hehe kadang2 adwa pon sama :)

fyna ahmad said...

waaaaa....beshnye...
fyna ade d90 je...

adwafarahin said...

hehehe nnt try la lomo..best!

Unknown said...

hehe..yer adwa..apik tau dah..hehe..
adwa kawan bek apik kn..nk pinjam lomo...hehehe

adwafarahin said...

ooo nk pnjm lomo bru ckp kwn baik yer..hahha

x ikhlas nie! hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...