Panggilan haji 1432H

Labbaikallahumma labbaik,
Labbaikala sharikala kalabbaik,
innalhamda wanni'mata laka walmulk,
La sharikalak

Hambamu datang menyambut panggilan-Mu,
Ya Allah hamba-Mu datang menyahut panggilan-Mu
Sesungguhnya segala puji-pujian dan nikmat
dan kerajaan adalah kepunyaan-Mu yang tiada sekutu bagi-Mu

Musim haji tiba lagi,berjuta-juta umat islam berpusu2 ke Tanah Suci Mekah.Tanah di mana HARAM di jejak oleh orang kafir.Beruntung kiranya umat islam yang terpilih dapat mengerjakan Haji bagi menunaikan Rukun Islam ke 5. Plus, disini jugak dapat mendekatkan diri kpd Allah, pencipta manusia.

bila tgk ramai makcik2 n pakcik2 yg dapat menunaikan haji nie, teringin benar rsenye aku pon nk pergi.Aku berdoa agar 1 hr nanti insyaAllah aku dapat pergi ke Rumah Allah tu.Tapi sebelum tu kalau boleh aku nk hantar mak n abah dlu ke sana, dengan duit hasil titik peluh aku sendiri..insyaAllah :)

aku mendoakan semoga semua jemaah Haji yg bakal menunaikan haji di Mekah nnt selamat perjalanan pergi dan balik.Semoga mendapat haji yang mambrur.Amin.

suatu hari nanti,insyaAllah :)



p/s : insyaAllah mak abah,ada rezeki lebih angah akan hantar mak abah ke sana :')

31 comments:

miratun madihah said...

amin moga doa dikabulkan,kita pun nak hantar abah mak kita.sekarang pun duk kumpul duit nak pi sana.moga harapan kita ni jadi kenyataan ea.
amin :)

aiEz said...

insyaAllah adwa,asalkan niatnya baik segalanya dipermudahkan...:)

muhamad hanif said...

mudahmudahan yaaa =)

Ana Farhana said...

nak p haji ngn family :)

H.J said...

angah pom pegi sekali la..haha

ch000tz axoera said...

inshallah saya akan ke sana nnti :)

adwafarahin said...

madi : harap impian tercapai la kan :)

aiez : insyaAllah harap2 cmtulah :)

hanif : insyaAllah

ana : ye adwa jugak!! :P

H.J : nnt angah pon nk pegi jugak :)

choootz : yep2 ^^

auny aizie said...

aku pun nak hantar umi abah aku kesana jugak . guna duit hasil ayaq tangan aku sendiri :) weuu weuu .

syafiqakarim said...

entah bila nak pergi weh.
aku nak berubah betul betul dulu.tak nak hangat2 tahi ayam.
then baru pergi.kau pun pergi ye :)

aQimie Ceplos said...

AMIN!
moge2 ad dapat bawak dorg ke sane :)

Anif Abdullah| AA said...

mudah-mudahn dapat la kita ke sana ye :)

Ezad Skytech said...

semoga hajat tu dapat dipenuhi...InsyaAllah..kalau niat baik..akan dimakbulkan satu hari nanti...:D

RATU QASEH SAIFUDIN said...

insyaallah!..nk anta parents ke tanah suci tu mulia niat tu..insyaallah Allah makbulkan..=)

ABU said...

aminn.. mudah mudahan niat adwa itu termakbul.. aku pun nak jugak :)

delarocha said...

insyaAllah, niat yg baik akan dipermudahkan.. mulakan dengan mendaftar haji di Tabung Haji sekarang. dan juga mula menabung.

Nurnajwa KZ said...

Kte doakn sis byk duit :)

Rtp Farra Arisha said...

arisha pun berniat untuk menunaikan haji pada usia muda. insyaAllah suatu hari nanti :')

mudah2an doa sis dimakbulkan. amin ya rabbal alamin :')

Bro ahmad said...

semoga termakbul cita2 awak tu yekk

Papa Mifz said...

papa mifz pun teringin hendak ke sano menunaikan haji...insyallah bilo tibo maso nye...

Aimi Rosli said...

insyaAllah, suatu hari nanti. kita-kita semua pula ke sana ya (:

Shawn Razaleigh said...

nak pergi jugak.hu

Gen2Merah said...

insya Allah saya pun bercadang nak menghantar mereka ke sana....

Umie Artoqiemie said...

jom kumpul duit ? heheheehe..

aleen aiden said...

amin...
aku juga punya niat yg sama.insyaAllah mudah2an aku pun dpt hantar mak baha ke sana.heh~

H.J said...

tak yah nanti la angah...haha

khairul akmal bin azman said...

keje nnti nak masuk duit2 kat
tabung haji..
mane taw de rezeki le gi .

hehhe

Gen2Merah said...

jom Pi Haji

YOUsoF said...

Aminnn. InsyaAllah. Tingkatkan usaha! ;)

iKhRam said...

aamin
insyallah.. doa yang baik mesti dimakbulkan.

syakey said...

semoga kita d beri kesempatan untuk menunaikan haji pada usia yang muda ;)

amna said...

amin..
semoga semua jemaah haji tahun ini mendapat haji yang mabrur :')

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...